‘Functie niet bekend’

Misschien begin ik verkeerd. Misschien zet ik me gewoon niet voldoende open. Misschien ben ik zó behept met vooroordelen dat ik van elk mini-mugje een maxi-olifant maak. Maar toch, ik heb nog niet eens echt met het UWV van doen en het weet mijn humeur al extreem negatief te beïnvloeden.

Zo had ik gisteren een onderonsje met de site werk.nl. Even terzijde: voor werkenden is-ie niet bedoeld, dus geenwerk.nl zou een betere naam zijn.

Ergens op die site moet je een cv aanmaken. Op basis daarvan zouden werkgevers je zomaar kunnen opbellen om je uit te nodigen te komen solliciteren, is de suggestie. Nu heb ik niet de illusie dat welke werkgever dan ook dat gaat doen, maar okay, verplicht is verplicht. Ik heb dat ding dus ingevuld en me voorgenomen elke week een competentie toe te voegen. Het benoemen van eigen competenties is niet een van mijn competenties, zal ik maar zeggen. Toen ik er gisteren toch was bedacht ik dat ik van de drie varianten van ‘webredacteur’ die ik als mogelijk beroep had opgegeven er wel eentje kon vervangen door ‘tekstschrijver’.

Je zou denken dat zoiets eenvoudig was. Helaas. In mijn eerste vakje stond die webredacteur, die heb ik vervangen. Gewoon tekstschrijver kon niet. Ik mocht kiezen uit drie varianten: allround tekstschrijver, tekstschrijver reclame en tekstschrijver freelance. Wat mijns inziens geen categorieën zijn die elkaar uitsluiten, maar vooruit. Allround dan maar.

Vervolgens moest de webredacteur weer opgenomen als derde optie. Ik had nu Allround tekstschrijver en Contentmanager en tikte in vakje drie dus Webredacteur. Kon niet. Beweerde werk.nl. Die functie was niet bekend. Dat vond ik tamelijk opmerkelijk, omdat in vakje een webredacteur wel degelijk een bekende functie was. Maar nee, tot drie keer toe werd Webredacteur geweigerd. Pas toen dacht ik eraan dat ik een keuzelijstje op kon roepen door de eerste letters van de gewenste functie te tikken. Webr… leverde de mogelijkheden Webredacteur en webredacteur op. Het zou toch niet…

Ja, het zou wel. Met hoofdletter onbekend, met een kleine letter bekend. Terwijl dus de Tekstschrijver en de Contentmanager wél met hoofdletters geschreven dienen te worden.

Ik begin inmiddels voorzichtig te begrijpen waarom je pas na enige weken werkloosheid live een medewerker te zien krijgt. Waarschijnlijk hopen ze dat de slachtoffers dan aan de mallotigheid van het systeem gewend zijn geraakt.

 

Geplaatst in huis en tuin
One comment on “‘Functie niet bekend’
  1. Henny Verhoeven schreef:

    Geboren en gedoopt als positief mens en geïnfecteerd, gaande het leven, met UWV ervaringen moet ik je in dit verband enigszins waarschuwen. Zij hopen vooral niets. Zij doen hun werk. Werk zonder punt nl en zonder wat voor punt dan ook. Gelukkig weet ik dat je graag barrevoets door het leven gast. Anders zou ik vrezen dat ergens onderweg de moed je in de schoenen zal zakken. Succes! Blijf vooral schrijven en doe geen schoenen aan.

Geef een reactie

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Alle berichten
