Het speelgoedpaard

20130424-201725.jpg

En toen was zomaar dinsdag voorbij. Dat gebeurt me wel vaker, dat ik opeens een dag verkeerd zit. Ik word geacht veel vrije dagen op te nemen, maar die werk ik vaak tenminste gedeeltelijk toch en dat is, mag ik wel zeggen, voor het overzicht niet echt ideaal.

Vandaag is het dus woensdag en gisteren had ik mijn Amerikaanse knutselopdracht moeten inleveren. Dit keer moest ik iets doen met speelgoed. Nu sluit ik geheel niet uit dat in de kamer die Dochter verlaten heeft nog van alles slingert, maar ik heb geen idee wat en waar, dus leek het me niet bijzonder handig mijn inspiratie daar te halen. Die is toch al ver te zoeken, de laatste weken.

Ik had me er al een beetje bij neergelegd dat het niets ging worden, deze keer, toen ik de museumwinkel van het Stedelijk Museum een levensgrote hond tegenkwam die geheel omwikkeld was met een soort grof touw. Zoiets kon ik, dacht ik, op kleinere schaal ook. Ik had nog wel ergens een monsterlijk plastic paardje dat er in elk geval niet op achteruit zou gaan met een jasje van breigaren.

Ook niet op vooruit, bleek toen ik klaar was met wikkelen en mijn halve tafel en tien vingers onder de lijm zaten. Om het arme beest, dat nu niet meer lopen kon, nog enigszins een nuttig bestaan te geven, heb ik ‘m maar draagtassen gegeven. Voor cocktailprikkers, bijvoorbeeld.

Geplaatst in iron craft, uitdagingen
One comment on “Het speelgoedpaard
  1. katbaro schreef:

    I saw something like this recently at a gift shop here, they did it with a rabbit. Cool idea.

Geef een reactie

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Alle berichten
