Woordenloos

20130409-214109.jpg

De laatste weken ben ik overdag (en in mijn hoofd ook ’s avonds en soms zelfs ’s nachts in mijn dromen) bezig met het bestuderen en becommentariëren van een ingrijpend reorganisatieplan van het bedrijf waar ik werk. Ik zeg dit alleen als feit – als ik het niet had willen doen had ik me uit de ondernemingsraad terug kunnen trekken. Maar het kost zonder meer veel tijd en energie en ik merk dat ik een intense behoefte heb om ’s avonds andere dingen te doen. Met mijn handen, in plaats van met mijn hoofd. En, als het even kan, zonder woorden.

Voor mij is dat een merkwaardig gevoel, dat ik geen rust vind om te lezen maar wel voor allerlei onnut gefröbel en zelfs een zeker genoegen schep in het opruimen van de keuken. Een zeker, je moet het ook niet overdrijven.

Ik ben dan ook enorm blij met de maak-opdrachten waar ik mezelf aan gecommitteerd heb. Elke week een tekeningetje, elke dag een suggestie van een nieuwe loot aan de ‘ook-ik-ben-creatief’-stam, de Speelkwartiertjesclub, en het tweewekelijkse geknutsel.

Daar was ik vandaag weer aan toe. Dit keer moest ik iets maken dat geïnspireerd was op de cultuur van een ander land. Ik zocht het in Mexico, en maakte een onderzetter die een vage gelijkenis vertoont met een sombrero. Een sombrero uit de feestwinkel of een stripverhaal, wellicht. Maar ik heb andere dingen aan mijn hoofd dan of een Mexicaan al dan ziet dat zijn hoofddeksel mijn inspiratiebron was.

Geplaatst in iron craft, uitdagingen
One comment on “Woordenloos
  1. kat schreef:

    I see the Mexican inspiration in the colors too. I knew right away you were doing Mexico.

Geef een reactie

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Alle berichten
