Groene blaadjes

image

De No Impactweek vroeg me vandaag stil te staan bij mijn vervoersgedrag. Da’s simpel: ik reis per fiets of openbaar vervoer. Veel milieuvriendelijker zie ik me dat niet doen. Ja, ik zou naar mijn werk kunnen fietsen, maar dat is me toch iets te dol. Mijn dagen zijn lang genoeg zonder dat ik dertig kilometer heen en dertig kilometer terug fiets.

Nou komt het goed uit dat ik hier weinig over te zeggen heb. Per slot van rekening loop ik nog altijd achter mijn uitdagingen aan te draven en vandaag was weer een deadline. Laat ik die maar weer eens halen, dacht ik.

Iron Craft vroeg me deze keer om iets groens te maken. Qua kleur of qua milieu, dat mocht ik zelf weten. Ik heb voor de kleur gekozen, maar wel met een natuurtintje. Blaadjes, dus. Heel gemakzuchtig dacht ik eerst nog aan breien of haken – die had ik dan toe kunnen voegen aan de bloemetjes die hier nog altijd rondzwerven en die ik nog niet echt weg kan gooien.

Dit was een experiment. Zelfdrogende klei heb ik nog wel eens in mijn handen gehad, maar om de een of andere reden was ik nooit op het idee gekomen om het eindproduct dan een kleurtje te geven. Laat staan er een laklaagje op te smeren. Ik had dan ook mijn breipennen in de aanslag om bij een mislukking toch nog aan mijn groene blaadjes te komen.

Ik vond het niet nodig. Het grootste gedoe was nog om ze een zekere bolling te geven. Maar al met al ben ik behoorlijk tevreden met het eindresultaat.

Geplaatst in iron craft, no impact week, uitdagingen

Geef een reactie

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Alle berichten
