No Impactweek

Let je even niet op, is er weer een No Impactweek, waarin deelnemers worden uitgedaagd de wereld gedurende een week zo min mogelijk te belasten. De vorige was ruim een jaar geleden, in november, riant gepland tijdens een verbouwing van ons huis, wat, mag ik wel zeggen, het leven lichtelijk compliceerde. Geen afval produceren combineert slecht met geen fornuis. Vooruit, een mooie zomerweek kun je nog een beetje uit de voeten met sla en brood, maar in november wil een mens toch wel eens iets warms. Maar zie maar eens ergens iets warms te halen zonder een overdosis aan verpakkingsmateriaal.

Geen verbouwing en maart, ik zie het met enig vertrouwen tegemoet.

Elke dag krijg je een opdracht, die je die dag en de rest van de week vol moet houden. Vandaag ging het om consumeren. Of liever, om niet consumeren. Geen nieuwe dingen kopen, afgezien van eten, dat mag gelukkig wel. Goed begin, op zondag.

Deze specifieke zondag brachten we bovendien door bij Dochter, die haar verjaardag vierde. Dat is niet echt het moment om te gaan winkelen. Overigens ben ik daar toch niet zo van, van het grootse winkelen. En staan op mijn beide e-readers niet verse boeken te trappelen – da’s het enige waar ik echt onrustig van word, qua aanschafbeleid, niets nieuws te lezen. Trouwens, nog niet zo lang geleden heb ik het een maand volgehouden, geen nieuwe dingen kopen. Een week wordt een makkie.

Overigens ben ik blij dat morgen pas afvaldag is. Anders had ik me nu af moeten vragen of het mijn troep was, de plastic zakken en het inpakpapier en de plastic bakjes die de Chinees ons bracht, of die van Dochter. Het was haar huis, maar onze bestelling. Blij dat ik me daar vandaag mijn hoofd niet over hoef te breken.

Geplaatst in huis en tuin, no impact week

Geef een reactie

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Alle berichten
