Techniek en ik

Wegens de wonderbare verdwijning van mijn laptopje heb ik mezelf vandaag een iPad cadeau gegeven, in de gedachte dat het soms toch handig is iets op een iets groter schermpje te kunnen doen dan dat van mijn telefoon.

De aanschaf van zo’n ding is natuurlijk kinderlijk eenvoudig, en volgens alle reclames is het in gebruik nemen ervan zo mogelijk nog simpeler. Tuurlijk…

Nee, de firma Apple kan het niet helpen dat ik niet weet waar het wachtwoord van ons netwerk te vinden is. Vroeger stond het onder een soort versterkertje, maar dat is nadat wij over zijn gegaan op een ander abonnement niet meer in functie. Dat wist ik, maar waar het dan wel was? En de firma Apple kan ook niet helpen dat dat wachtwoord bestaat uit ongeveer 63 cijfers en letters, en is opgeschreven in een handschrift waarvan ik niet zie of iets een D is of een O en het ook al niet duidelijk is hoe hoofdlettergevoelig het geheel is. Na de 23ste keer dat ik de melding kreeg dat de connectie niet te leggen was werd ik een tikkeltje moedeloos. Bij poging 27 ging het wel – jammer genoeg weet ik nu al niet meer welke letters en cijfers uiteindelijk tot resultaat hebben geleid.

Stap twee: contact met een iTunes-account. Dat had ik. Echt waar. Maar dat ik nu nog wist aan welk mailadres het gekoppeld was en wat voor wachtwoord er dan bijwoorden, nee. Barrières zijn er om te slechten. Mijn humeur was jammer genoeg tot een bedenkelijk peil gezakt, en ik kon nog steeds niet veel anders dan het apparaat aan- en uitzetten. Terwijl de bedoeling natuurlijk is dat alles handig gesynchroniseerd is, zodat mijn agenda op mijn telefoon en die op mijn werk en die op de iPad tenminste vinden dat ik op hetzelfde moment op dezelfde plaats hoor te zijn.

Uit puur chagrijn ben ik tussen de bedrijven door een broodje gaan bakken. Dat slaat nergens op, de bakker kan het een heel stuk beter dan ik, alleen is kneden een redelijk productieve manier om agressie te reguleren.

Ik geloof inmiddels dat ik ben, qua synchronisatie. Met mijn privédingen, tenminste. Eigenlijk moet ik mijn werkaccounts ook nog toevoegen. Maar daar begin ik vandaag niet meer aan.

Geplaatst in huis en tuin

Geef een reactie

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Alle berichten
