Met je ogen dicht #tvmdndt

image

Aangezien morgen een nieuwe opdracht in de Twittertekencursus verschijnt, heb ik me vanavond met de opdracht van vorige week bezighouden: teken met je ogen dicht.

Ik heb het mezelf niet te moeilijk gemaakt en geen poging gedaan om een bladvullend meesterwerk te fabriceren, een paar vogeltjes op een leeg blad is met open ogen al een hele uitdaging.

Nu vind ik dingen doen met dichte ogen überhaupt al een misverstand. Als ik ze niet kan zien, hebben dingen de neiging van plaats te veranderen – niet alleen relatief lichte objecten als stoelen doen dan rondedansjes door de kamer, ook de eettafel swingt mee, en zelfs een keukenblok dat aan de vloer is vastgenageld gaat aan de wandel. Ik hou daar niet van – ik heb graag enige zekerheid in het leven en als ik de wereld kan bezweren door ‘m recht in de ogen te kijken, dan moet dat maar.

De arme vogeltjes – sijzen en drijfsijzen – die ik getekend heb kunnen nu juist weer geen kant op, met pootjes aan de bovenkant van hun lijfjes en vreemd verdraaide nekken. Da’s ook een manier, natuurlijk, om de wereld tot bewegingloosheid te dwingen.

Nu hoop ik vooral dat ze vannacht, als ik mijn ogen wél dicht heb, geen wraak komen nemen en mij in mijn dromen komen storen.

Geplaatst in tvmdndt, uitdagingen

Geef een reactie

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Alle berichten
