Over de chaos

Je hebt van die dagen dat je eigenlijk bij het opstaan al weet dat het een rommeltje gaat worden, ook zonder dat er nou echt een aanleiding is om dat te denken.

Vanmorgen was er zo een. Ik kreeg mijn hoofd eigenlijk gewoon niet áán. Of misschien beter: het was niet meer in staat hoofd- en bijzaken van elkaar te onderscheiden. Wat vorige week vanzelfsprekend was, moest nu door al mijn grijze celletjes worden overwogen en becommentarieerd.

Ik stond dus vijf minuten te aarzelen over welke handdoek ik zou pakken – om kwart over zes ’s ochtends. En toen moest ik nog bepalen of de kleren die ik de vorige avond had klaargelegd inderdaad de juiste waren.

En zou ik muesli eten (sinds jaar en dag mijn ontbijt), of een krentenbol, omdat het al aan de late kant was. Ook het beantwoorden van die vraag kostte me vijf minuten en toen moest ik nog mijn schoenen aantrekken. Ook dat is normaal geen enkele opgave. Maar vanmorgen stond ik met twee linkerschoenen in mijn handen. Ik wist dat iets niet deugde, ik kon alleen met geen mogelijkheid reconstrueren wát er aan de hand was, laat staan hoe ik dit op kon lossen.

Het mag een wonder heten dat ik op tijd op mijn werk aankwam. Daar heb ik lang naar mijn mail gestaard voor ik van de letters woorden en van de woorden zinnen en van de zinnen betekenis kon maken. Het was dan ook geen bijzonder productieve dag.

Ook daar stond ik regelmatig met iets in mijn handen – nét zelf geprint – zonder een flauw idee waarom ik iets met dat papier moest. Heel mindful. Dat wel.

Vrij bizar. Ik hoop dat de orde van de dag zich morgen wel weer aan mij openbaart. Het is voor een dagje wel leuk om de wereld voor het eerst te zien. Morgen moet er weer gewoon gewerkt.

Geplaatst in huis en tuin
One comment on “Over de chaos
  1. breieninpeking schreef:

    Ik hoop echt dat het morgen beter met je gaat!

Geef een reactie

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Alle berichten
