Eigenlijk zou ik…

… een blog moeten schrijven over een boek dat ik maar niet uitgelezen krijg, een ‘recensie’ moeten tikken over een boek van Hanna Bervoets en een mislukte tekening moeten maken, om een beetje in de pas te blijven met mijn geplande ‘uitdagingen’. De Amerikaanse knutseltoestand is maar eens in de twee weken, wat me deze week buitengemeen goed uitkomt.

Voor de twee ‘literaire’ uitdagingen ontbreekt me vanavond de energie en de tekenopdracht heeft me in een licht filosofische crisis gestort.

Hoe, immers, teken je opzettelijk een mislukte tekening?

Mijn eerste gedachte was dat dat een klein kunstje was: al mijn tekeningen waren per definitie mislukt. Nog voordat ik mezelf er van had overtuigd dat ik zo niet mocht denken, zei een ander stemmetje al dat dat dus niet telde. Een tekening die bedoeld was om te lukken kon per definitie niet expres mislukt zijn.

Ik moest dat helaas met mezelf eens zijn. Gewoon een poppetje tekenen was niet de oplossing van deze opdracht. Maar als ik bewust iets liet mislukken, was het dus eigenlijk gelukt.

Dit stuitert nu net zo heen en weer in mijn hoofd als het aloude probleem van de Kretenzer die zei dat alle Kretenzers liegen.

Ik heb het dilemma nog niet opgelost, en dus heb ik, hoewel het echt woensdag is, geen tekening gemaakt en kan ik dus ook niets schrijven over het tekenproces.

Morgen misschien.

Geplaatst in huis en tuin
One comment on “Eigenlijk zou ik…
  1. […] Twitter Facebook ← Eigenlijk zou ik… […]

Geef een reactie

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Oeps: Twitter reageert niet. Wacht svp een paar minuten en ververs deze pagina.

Alle berichten
