Online bestellen

Tegenover mij zat Echtgenoot met een iPad. Net hebben we besloten vanavond naar de film te gaan. Het allereenvoudigst zou zijn om gewoon in Almere naar de bioscoop te gaan, maar ik heb een redelijke aversie ontwikkeld tegen onze lokale filmverstrekker ontwikkeld.

Je gaat daar over een prachtige – zij het onmogelijk te bewandelen – rode trap naar binnen, en via een betonnen gang word je naar buiten gestuurd. De limit was toen we de laatste keer een tassencontrole kregen – of we maar even wilden aantonen dat we geen levensmiddelen mee naar binnen namen.

Jammer, Utopolis, ik laat me liever niet behandelen als een met zelf meegenomen popcorn smijtende puber.

Amsterdam dus, en omdat de film die wij willen zien nogal hoog in de ranglijsten staat, lijkt reserveren aanbevolen. Dat gaat tegenwoordig online.

De eer was aan Echtgenoot, hij zat niet voor niets naar zijn iPad te staren. Fase één, uitzoeken of de film in een wél door mij goedgekeurde bioscoop draaide, verliep voorspoedig. Vrij willekeurig kozen we een ervan, waarna de ware uitdaging begon: het reserveerproces.

Kaartsoort kiezen ging nog wel. Het volgende scherm vroeg om je eerst te registreren, hetgeen een verontwaardigd gebrom van Echtgenoot tot resultaat had. Terecht, lijkt me. Je zou best naar de bioscoop moeten kunnen gaan zónder dat je daar eerst je complete doopceel hoeft te lichten. Als je bij de kassa staat hoeft dat toch ook niet?

Tweede grom: hoe kom je van de registratie dan weer terug in het bestelproces, waar we net twee plaatsen hadden uitgekozen? Of was dat al achter de rug? Daar waren we begonnen, per slot van rekening.

De cruciale vraag leek of er al sprake was van een voltooide betaling. Nou, eigenlijk niet. Maar dan? Na wat moedeloos op knopjes drukken kwam de boodschap dat er iets niet goed was gegaan in het proces en dat er een andere voorstelling gekozen diende te worden. Nee, vrienden, dat willen we niet. Déze voorstelling, graag.

Uiteindelijk was het een kwestie van gewoon opnieuw beginnen, geregistreerd en wel.

Ongeveer een kwartier en heel veel ergernis later kwamen onze kaartjes uit onze eigen printer rollen. Dat ging dan weer wel heel gemakkelijk.

Maar waarom online bestellen dubbelt als een test op je frustratietolerantie, dat is me een raadsel. Techniek was toch bedoeld om dingen makkelijk te maken?

Advertenties
Geplaatst in huis en tuin

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Alle berichten
%d bloggers liken dit: