Op bezoek

Het voelt vreemd, wat ik vanavond deed, een kopje koffie gaan drinken bij iemand die ruim 21 jaar deel uitmaakte van mijn eigen huishouden – Dochter, dus.

Maandag kreeg ze met een vriendin de sleutel van hun appartementje, dinsdag werd haar nieuwe bed afgeleverd. Eerst was de gedachte dat ze er dinsdag zou slapen en dan woensdag weer hier, maar we zien haar alleen maar langskomen om iets te halen – niet om te blijven.

Ons huishouden was al jaren een soort duiventil, waar we ons bij wijze van spreken zo nu en dan aan elkaar voor moesten stellen. Echtgenoot is een redelijk stabiele factor, Dochter en ik vlogen in en uit.

We hebben een agenda liggen, waarin we geacht worden te schrijven wanneer we niet thuis zijn. Maar toen ze deze week in haar huis introk, realiseerde ik me dat het vanaf nu andersom zou zijn. Ik zou opschrijven wanneer ze bij ons zou komen eten. Het hoort erbij, het is niet erg. Maar wel heel vreemd.

Geplaatst in huis en tuin

Geef een reactie

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Alle berichten
