Het einde van de wereld

Had ik me de afgelopen week niet beziggehouden met de discussie rond de walvis die Johannes genoemd was, dan had ik me verdiept in het einde der wereld.

Nu ben ik vandaag pas begonnen me voor te bereiden, wat lichtelijk aan de late kant is.

Dat ik te dom ben voor complotachtige theorieën betekent niet dat ik ze niet geweldig vind.

Neem dat dorpje in de Pyreneeën dat gespaard blijft. Nadat ik me hardop had afgevraagd wat ik me voor moet stellen bij een enkel dorp dat blijft bestaan zonder dat de aarde nog bestaat, legde een collega me uit hoe het zat. In de berg bij het dorpje zit een UFO opgeborgen. Bij het vergaan van de wereld ontsnapt die aan de berg en de aarde en worden de aanwezigen meegenomen naar een verre planeet. Waar je dan maar moet hopen dat je daar als mens als een tikkeltje gelijkwaardig wordt gezien en niet eindigt als een equivalent van een ezeltje in Marokko.

Hoe die UFO in de berg komt en of er sprake is van buitenaardse bewoners van dat ding – binnenaards eigenlijk -, daar ben ik nog niet achter. Na morgen hoeft het niet voor mij niet meer. Niet omdat de wereld dan vergaan is, trouwens. Dat gebeurt vast wel eens, alleen vast niet morgen.

Geplaatst in huis en tuin

Geef een reactie

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Alle berichten
