Uit huis

Dochter maakt al een tijdje plannen om het ouderlijk nest te verlaten, en inmiddels is het bijna zover. Maandag krijgt ze de sleutel van de appartement waar ze samen met een vriendin gaat wonen. In Almere.

De naderende datum brengt een verhoogde activiteit met zich mee, van het licht nerveuze soort. Niet extreem, omdat ze haar kamer in ons huis uiteindelijk wel leeg op moet leveren, maar niet per se op 1 januari of welke andere datum dan ook.

Een heleboel gaat om ons heen, gelukkig. Dochter heeft een vriendenkring waarin mensen het leuk vinden om IKEA-meubels in elkaar te zetten. Ik wist niet dat dat slag mensen bestond, zij heeft ze gevonden.

Uit ons huis neemt ze de ijskast annex vriezer mee die eigenlijk overbodig zou horen te zijn na ons keukenavontuur van vorig jaar. Ze had dat met Echtgenoot besproken voordat ik me erover had uitgesproken – aangezien ik lege ruimtes graag opvul, viel het met dat overbodige wel mee.

Vooral het vriezerdeel was natuurlijk gewoon tot de nok toe gevuld. Wij kunnen bijvoorbeeld een winkeltje beginnen in ijsjes, aangezien Echtgenoot en ik onafhankelijk van elkaar ruimschoots hebben ingeslagen toen die in het voorjaar in de aanbieding waren, met het oog op een lange, warme zomer. Maar ja, die hebben we een beetje gemist.

Voortvarend heeft Dochter zoveel mogelijk in de vriezer bóven gepropt. Ik vermoed dat ik de komende tijd me dus door ijsjes heen moet worstelen als ik een paar blokjes spinazie nodig heb…

Geplaatst in huis en tuin

Geef een reactie

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Alle berichten
