Murphy

Gek, terwijl ik gisteren opstond in de overtuiging dat alles vloeiend zou verlopen, en dat meteen de eerste uren werd gelogenstraft, wist ik vandaag dat alles wat fout kon gaan ook fout zóu gaan.

De dag begon prima. Okay, er was sprake van een zekere spanning tussen wat ik wilde doen en wat mijn agenda toeliet, maar niet ernstiger dan andere dagen. Hoort erbij, een beetje stress.

Prettige besprekingen, een lunch met een ex-collega tussendoor, nog een prettig gesprek – niets wees erop dat iets een probleem zou kunnen worden. Ik verloor mijn waakzaamheid.

En dat had ik niet moeten doen.

Voor een van mijn projecten hadden we iets nieuws bedacht. Om dat voor elkaar te krijgen hadden we te maken met Techniek. Alsof dat al niet dreigend genoeg is: met een diversiteit aan Techniek.

En daar gebeurde exact wat ik de hele dag al vreesde. Bij elke nieuwe stap ging iets mis. Een filmpje dat anderhalve minuut moest zijn en eruitzag alsof het drie minuten was. Een bestand dat na uploaden er heel anders uitzag dan ervoor. Een code die niet doorkwam en telkens, telkens weer vertraging. Had je het een opgelost, kwam er weer iets nieuws opduiken. Het was zó moedeloosmakend dat het ook weer grappig was.

Het is goedgekomen. Niet omdat ik nuttige handelingen heb verricht, ik heb vooral wanhopig van de ene collega naar de andere gekeken, en zij ploegden dapper door systemen en foutmeldingen.

En ná werktijd eindigde de dag uitermate positief. Maar dat is een ander verhaal.

Geplaatst in huis en tuin

Geef een reactie

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Alle berichten
