Op het spoor

Het is natuurlijk gewoon heel wijs van Prorail en de NS om werkzaamheden waarbij de treinenloop ernstig belemmerd wordt, in het weekeinde uit te voeren. De doorsnee-forens raakt al van de kook als een trein een paar minuten te laat is, als treinen een complete dag door bussen worden vervangen, is de wereld te klein.

Het gebeurt een doodenkele keer. Ik herinner me een afsluiting van het traject Hilversum-Hilversum Sportpark, op tien minuten loopafstand van elkaar. Voor die tien minuten kregen reizigers energierepen uitgedeeld. Nou gun ik dat iedereen, maar het staat in licht contrast met het gemak waarmee wegen worden afgezet. Ja, omrijden maar. Pech, maar voor het goede doel. Misschien is de treinreiziger wel een verwend ondersoort van de homo sapiens.

Maar ik dwaal af.

Hoewel ik het dus toejuich dat grootscheepse werkzaamheden in het weekeinde plaatsvinden, betreur ik het als die samenvallen met een weekeinde dat mijn Moeder van Groningen naar Leiden wil, of ik op beide weekeinddagen bezigheden buiten Almere heb.

Zoals dit weekeinde.

Heus, er zijn ergere dingen. Het gaat maar om een half uurtje op de heenweg en een half uurtje op de terugweg en het vervangend busvervoer is werkelijk uitstekend geregeld.

Maar wat zal ik blij zijn als over een paar weken de Hanzelijn geopend is en het station Almere Poort af is en ik weer gewoon in het weekeinde zeg kan zonder omweggetjes via Weesp.

Geplaatst in huis en tuin

Geef een reactie

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Alle berichten
