Klantenservice

Hoewel ik geen functie als helpdeskmedewerker heb, heb ik heel lang de mails beantwoord van mensen die om de een of andere reden een probleem hadden met de internetpagina’s die op mijn afdeling verzorgd worden. Dat vroeg veel van mijn geduld, zeker als de vraag een variant was op ‘ik doe alles goed, maar toch doet de site niet wat-ie moet doen’, of, erger nog, een simpel ‘hij doet het niet’.

Ik heb sindsdien een enorm respect voor degenen die niet eerst drie rondjes door het kantoor springen voor ze in staat zijn een zinnig en vriendelijk antwoord te geven. Maar misschien doen ze dat ook wél…

Vorige week uitte ik mijn ongenoegen over de ernstig ingekrompen openingstijden van onze vestiging van de bloedbank, in mijn familie bekend als het Huis van de Vampieren. Dat had ik ook al aan de balie gedaan, en de receptioniste stelde voor dat ik een klacht zou indienen. Dat zou niet helpen, verwachtte ze, maar het was een signaal.

Ik dacht ook niet dat het zou helpen. Toch heb ik een mailtje gestuurd.

Of ze bij de afdeling klachtenafhandeling een rondje hebben staan stampvoeten over wéér zo’n zeur die denkt dat de hele wereld inclusief die van de Vampieren om haar draait, of dat er een zacht gejuich opging omdat de klant het nu eens niet had over de hoge inkomens van de bobo’s, dat weet ik niet.

In elk geval ontving ik vandaag een keurige brief met uitleg. Jammer genoeg brengt die me in ernstige verwarring.

Mij wordt uitgelegd dat de openingstijden zijn aangepast omdat er minder vraag naar bloed en plasma is. Vervolgens wordt wel de hoop uitgesproken dat ik donor blijf. Persoonlijk vind ik dat een nogal dubbele boodschap: je bloed is niet nodig, maar jij moet het wel blijven geven.

Het duurt een paar maanden voor ik opnieuw opgeroepen word. Ik ga mezelf er in de tussentijd maar van overtuigen dat ik het vooral voor mezelf doe. Ik heb ooit begrepen dat ik alleen maar bloed van mijn eigen bloedgroep lust, en het kan geen kwaad om een beetje zeker te stellen dat dat voorhanden is, als ik onverhoopt een extra slokje nodig heb.

Geplaatst in huis en tuin
2 comments on “Klantenservice
  1. Agnes schreef:

    Ik krijg de utopia app niet open , niet op mijn iPhone , niet op tablet . Klik ik op openen krijk ik de text
    Als ik wil online kijken utopia ,krijg ik op de scherm ……..
    Er kan geen verbinding maken met de server
    Probeer u later .
    Wat is de oorzaak van ?

    • Eh… een gokje. U googlet ‘Utopia’ en ‘klantenservice’, u komt op een volstrekt willekeurig blog terecht, u neemt nog net de moeite om naar beneden te scrollen en uw vraag te stellen en dus verwacht u zinnig antwoord?

      Ik hoop dat u niet binnenkort de medewerkers van het programma of de zender, die u wellicht wel kunnen helpen, verwijt dat op eerdere vragen geen antwoord gekomen is. Tip: het kan helpen om een paar seconden te besteden aan de vraag of u op de juiste site terecht bent gekomen.

Geef een reactie

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Alle berichten
