Dagen zonder marge

Als ik ergens een hekel aan heb, dan is het aan me moeten haasten. Dat betekent niet dat mijn diepste wens is in een volgend leven als slak terug te komen, ik vind het vooral uitermate onplezierig als mijn dagen pauzeloos van de ene activiteit in de andere overgaan.

Misschien vind ik daarom treinen zo fijn – tussen plaats A en plaats B bevind je je in een soort niemandsland.

Helaas bestaat de pauze op sommige dagen vooral uit op mijn bureau kieperen van de ene stapel papieren en het opduiken van de volgende. Ik word daar erg onrustig van.

Vandaag was ook zo’n dag. Met een heleboel te doen, en een cursusachtige bijeenkomst in de middag. Daar ben ik voortijdig vertrokken, omdat het opeens leek te gaan over de structuur van databases, en ik had het donkerbruine vermoeden dat mijn bijdrage de discussie niet veel verder zou helpen.

Ik ben verder gegaan met doen wat ik moest doen, met een half oog op de klok – om de avond niet al te zeer te compliceren had ik een bepaalde trein nodig. Exact gehaald. Echtgenoot zou dat een staaltje van goed strak plannen noemen, denk ik, ik kwam tegelijk met de trein op het perron aan, ik vind dat aan de late kant. In een grijs verleden zouden we een keer samen per trein en bus naar Groningen gaan, in het weekeinde een verbinding die eens in het uur ging. Echtgenoot ging toen over de planning, wat met zich meebracht dat de trein al stond te wachten toen ik nog kaartjes uit de automaat moest plukken. Ik had tot Groningen nodig om tot bedaren te komen.

Afijn, vandaag haalde ik de trein dus op het nippertje. Thuis hadden we precies de tijd om twee pizza’s in de oven te zetten en te eten voor Echtgenoot weg moest – en ik een kwartier later.

Natuurlijk heb ik vandaag evenveel gelanterfant als alle andere dagen. Toch word ik van zo’n dag die maar in een keer door lijkt te lopen onevenredig moe. Geef mij maar duidelijke marges tussen het ene ding en het andere.

Geplaatst in huis en tuin

Geef een reactie

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Alle berichten
