Pakketpost

In de hal van het station in Almere stond opeens een kastenwand. Oranje. Hij is van Postnl, of hoe de PTT tegenwoordig ook mag heten. Zonder veel verklaring, maar met een url – wat is een kastenwand zonder webadres?

De suggestie werd gewekt dat de kastjes gebruikt kunnen worden om pakketjes te ontvangen, wat ik een briljant idee vind. Liever dan mijn buren met mijn pakjes opzadelen, haal ik ze zelf uit de muur als ik er toch langs kom. Ik zag de laatste drempel voor het grote webwinkelen al geslecht.

Toen heb ik de site erbij gehaald. Ik hoop dat die een beetje op de feiten achterloopt. In elk geval vond ik daar niets over de mogelijke diensten van deze kastenwand. Wel juicht de site dat je je pakje kunt laten bezorgen op zelfgekozen tijdstippen. En op een zelfgekozen adres. Of bij de vervanging van het postkantoor.

Dat is natuurlijk ook al een vooruitgang.

Mijn vreugde werd helaas getemperd door de link: ‘kijk welke webwinkels al mee doen’. Nou, rechtsboven stond er eentje voor erotische artikelen, schuin eronder een speciaalzaak in thee en een winkel waar je grote feestballonnen kon kopen. En wat onbekende kledingwinkels. Dat was het.

Ik verwacht dat mijn kastenwand binnenkort ook opgenomen wordt in de dienstverlening. Dat ik met de een of andere pincode mijn pakje uit de kast kan halen. En mijn ingebouwde nieuwsgierigheid vereist dat ik dat ga uitproberen. Tegen die tijd gooi ik wel een muntje op om te bepalen of het een ballon of een pakje thee wordt.

De kans dat dit een succes wordt lijkt me groter als alle pakketbezorgers van het kastensysteem gebruik zouden kunnen maken. Maar iets in mij zegt dat dat niet gaat gebeuren.

Geplaatst in huis en tuin

Geef een reactie

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Alle berichten
