Niets nieuws onder de regenwolk

Van mijn minder georganiseerde manier had om spullen te bewaren had ik wel een idee. Ik weet bijvoorbeeld, om een suf voorbeeld te geven, dat ik ten minste tien paar breinaalden nr. 3,5 heb. Dat is geen vermoeden, dat is een zekerheid. Aangenomen dat ik niet meer dan twee breiprojecten met dezelfde naalddikte tegelijk in productie heb, zijn er dus altijd acht paar naalden vacant.

Ik kan ze echter op het moment dat ik ze nodig heb niet vinden, nooit. Dus ben ik menigmaal na een zoektocht van een paar dagen in de wolwinkel teruggekeerd om toch nog maar een paar aan te schaffen. Over het algemeen hoef ik dan maar een laatje open te trekken om al die andere naalden een vreugdedansje te zien doen: weer gelukt om mij om de tuin te leiden.

Zo moeten er beslist 23 scharen zijn en tien flesopeners, die onderduiken als ze denken dat ze binnenkort nodig zullen zijn. Om nog maar te zwijgen over doosjes paperclips en veiligheidspelden.

Toen ik gisteren een test uit de stapel trok, realiseerde ik me dat ook iets anders mijn aankoopbeleid frustreert. Het kost mij intens veel moeite in het dagelijks leven vooruit te denken. Zoiets als het weer overvalt mij dan ook keer op keer. Er kan nog zo hard gewaarschuwd worden dat het aan het eind van de middag gaat regenen, iets in mij voorkomt dat die informatie een tikkeltje zinnig verwerkt wordt zodat ’s ochtends een grijs celletje waarschuwt dat het best slim zou zijn een paraplu mee te nemen.

Datzelfde geldt voor de temperatuur en vooral de mate waarin het ’s avonds afkoelt. Een groot deel van mijn vesten en truien en sokken heb ik inderhaast aangeschaft omdat het bij -3 toch een beetje overdreven bleek om zonder door het leven te gaan.

Vanmorgen lukte het me er op het laatste nippertje aan te denken dat ik géén paraplu zou mogen kopen als de weersvoorspellingen uitkwamen: dat het zou stortregenen als ik van werk naar station zou fietsen.

Mooi niet, natuurlijk. Terwijl ik zó graag tevreden had kunnen zeggen dat ik me dus uitstekend had voorbereid.

Geplaatst in uitdagingen

Geef een reactie

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Alle berichten
