Twee keer afscheid

Twee dagen achter elkaar namen collega’s afscheid van het bedrijf. Ik heb nog altijd geen vrede gesloten met het concept op zich. Hoewel ik best tegen verandering kan – of mezelf dat tenminste wijs maak – wil ik nieuwe dingen doen met dezelfde mensen als we de oude dingen deden.

Of met nieuwe mensen, maar dan moeten de oude mensen gewoon óók blijven.

Zo’n afscheidsfeestje is, verwarrend genoeg, best gezellig. Hoewel de theorie natuurlijk is dat je afscheid neemt van je huidige collega’s, sluipen er ook altijd een paar mensen de gastenlijst binnen die langer geleden met de verdwijnende collega hebben samengewerkt. En omdat ik inmiddels al van heel veel mensen afscheid heb genomen, ken ik een groot deel van hen ook. Daardoor wordt het mogelijk sombere feestje voor je het weet een reünie en is het dragelijk.

Verder dan dragelijk kom ik niet. Want als de laatste schaal met bitterballen langs is geweest en de laatste glazen wijn zijn ingeschonken, en vooral de oudgedienden nog blijven hangen, dan realiseer ik me weer dat met déze mensen ik een paar jaar eerder samenwerkte, en herinner ik me hoe leuk dat was.

Ik probeer niet te veel vooruit te denken, naar een te verwachten periode waarin veel mensen ons bedrijf moeten verlaten. Maar na twee van dit soort bijeenkomsten in een week, kost me dat nogal wat moeite.

Geplaatst in huis en tuin
One comment on “Twee keer afscheid
  1. Wat zeggen de Fransen ook alweer: partir c’est mourir un peu? Denk dat dit hier ook voor geldt ….

Geef een reactie

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Alle berichten
