Feestje!!!

Gezien? Er is een feestje in Haren. Nou ja, iedereen weet dat als er géén feestje is en dat als er wel een zou zijn, jij en ik er niet voor zijn uitgenodigd. Maar dat doet er niet toe – het heeft er even naar uitgezien dat er een partijtje was dat niet alleen voor genodigden was, dus wij gaan. Tuurlijk gaan we. Leuk toch, een feestje?

In mijn eigen achtertuin? Nee joh, daar zijn geen 30.000 mensen voor uitgenodigd. Nee, weet ik, voor dat Harense feest dat er niet eens is, óók niet, maar daar hebben gaat iedereen heen, dus dat wordt vanzelf feest.

Hoezo niets te doen? Ze weten toch dat we komen, ze zorgen maar dat er iets te doen is. Een band, een dj, een tap – zo moeilijk is het toch niet? Wat nou, er is geen feest en dús geen band of dj of tap? Ik zeg toch, ze weten dat we komen, kom op zeg.

Ze moeten wel wat doen, hoor, anders vervelen we ons en je weet wat er van komt als we ons met z’n duizenden of een paar honderd vervelen. Ja, dan maken we het zelf leuk. Autootje op z’n kop, ’s kijken hoe stevig zo’n schuurtje eigenlijk is, bier halen in de winkel op de hoek.

Hoezo mag dat niet? Er mag wel meer niet en dan had dat meisje ons maar niet uit moeten nodigen en hadden de media er maar niet zoveel aandacht aan moeten schenken en had de burgemeester maar voor een band en een dj en een tap moeten zorgen.

En de politie mag zich er niet mee bemoeien. Dat werkt alleen maar agressie in de hand. Brandweer? Oprotten! Zo’n fik is super mooi en lekker warm. ME? Overdreven hoor, het was heel gezellig tot zij kwamen, ze vragen erom dat het uit de hand loopt.

Ja, okay, we maken misschien een beetje lawaai. Dan gebeurt er eindelijk eens iets in dat suffe dorp. En als er schade is? Joh, heb je die huizen gezien? Dat kunnen ze makkelijk zelf betalen, hoor, daar in Haren. Of het meisje, laat dat voor de schade opdraaien. Zij heeft ons toch uitgenodigd, weet je nog? O, dat heeft ze niet gedaan? Nou, Facebook dan. Want door Facebook kon ze al die mensen uitnodigen.

(Gisteren volgde ik via Twitter en reacties op nieuwsberichten op nu.nl de rellen in Haren – mijn ‘monoloog’ schreef ik op basis van wat ik daar zoal tegenkwam. Helaas zijn het niet alleen de relschoppers zelf die vreemde dingen doen met hun grijze celletjes.)

Geplaatst in maatschappij

Geef een reactie

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Alle berichten
