Koeriers

Vanmorgen zat ik te wachten op een pakje. Voor de verandering hadden we dit keer geen koerier getroffen die voor ons gemak zending in kwestie willekeurig ergens in de buurt aflevert. Nee, deze had het pakje weer mee naar het magazijn genomen en ik moest bellen voor een andere afspraak.

Er zijn héél veel momenten dat er bij ons iemand thuis is. ’s Avonds, in het weekeinde – goed te organiseren. Deze koerier kwam alleen overdag op werkdagen. Daar zegt u wat, zei ik nog, werkdagen. Dagen dat wij werken en dientengevolge niet thuis zijn. Wat is er mis met de avond? Of de zaterdag?

Nou ja, dat waren ook voor de koerier geen werkdagen. Dus zat ik vandaag te wachten op een pakje.

Wachten vraagt behoorlijk wat aandacht en beperkt vooral het aantal andere dingen dat je kunt doen. Pianospelen? Als ik de bel maar hoor! Een cake bakken? Zul je zien dat er net gebeld wordt als ik tot over m’n oren onder de bloem of poedersuiker zit.

Een beetje peinzen, dat kan wel. Mijn gedachten dreven af naar het wezen van het online bestellen: dat je het kunt doen als het jou uitkomt, en hoe dat contrasteert met de moeite die je moet doen om aan je zending te komen. Met wachten op een moment dat het jou helemaal niet uitkomt als voorlopig dieptepunt.

Misschien moet je per paar straten een depot oprichten, waar overdag altijd iemand zit om de uiteenlopende pakjes in ontvangst te nemen. En ’s avonds dan weer om de pakjes aan de buren uit te delen. Vrijwilligerswerk, bij toerbeurt. Het leek mij opeens een geweldig idee.

Geplaatst in huis en tuin

Geef een reactie

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Alle berichten
