Verhuizing

image

Voor de 34ste keer – gevoelsmatig althans –  heb ik mijn bureau leeg moeten halen. Dinsdag werk ik ergens anders. Werkt mijn afdeling ergens anders, moet ik zeggen.

Omdat dit keer een complete vleugel van onze verdieping leeg moet worden opgeleverd, is ongeveer het hele bedrijf aan het inpakken en verbouwen. Tussenwandjes worden afgebroken en elders weer geplaatst. Overal staan dozen en stapels met spullen die niet meekunnen naar de nieuwe ruimte – het is inkrimpen geblazen.

Over het algemeen kan ik redelijk tot goed tegen chaos. En dat heen en weer hoppen van afdelingen vind ik meestal wel iets vermakelijkp hebben. Dit keer voelt het anders.

Ik weet niet zo goed hoe dat komt, ik weet niet eens goed te omschrijven wát ik nou eigenlijk voel. Misschien is het wel het idee dat dit het begin is van anderhalf jaar waarin er voortdurend veranderd wordt, waarin alles constant in beweging is en eigenlijk niemand zich goed voor kan stellen waar we eigenlijk heen veranderen.

Als ik maandag ga werken is mijn nieuwe werkplek nog niet beschikbaar. Ik ga, denk ik, bij mijn oude om de hoek zitten, ik weet dat daar maandag ruimte is. Eens kijken of ik het een beetje aan kan zien, de ontmanteling van mijn afdeling.

Geplaatst in huis en tuin

Geef een reactie

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Alle berichten
