Fan worden voor dummies – het resultaat

image

Nou, ze zitten er weer op, de eerste Olympische Spelen waar ik tenminste een poging heb gedaan ze te volgen. En waarbij ik mezelf opdracht had gegeven om van één sporter ‘fan’ te worden. Tienkamper Sintnicolaas was ‘slachtoffer’ van mijn experiment.

Het geheel is het experiment niet ver ontstegen, vrees ik. En toch ben ik verder gekomen dan ik verwacht had.

Ik heb, leve de livestreams van de NOS en het geringe tijdsverschil tussen Londen en hier, een aantal wedstrijden gewoon gezien. Inclusief Epke Zonderland, waarbij ik een kleine kanttekening wil maken over ‘live’. Twee, eigenlijk. Mijns inziens zijn herhalingen in slow motion niet bijzonder live. En verder zat er een zekere vertraging in de streams, die ervoor zorgde dat er eerder sprake was van ‘uitgesteld live’. We keken de Zonderland-rekstok-wedstrijd via een aantal computers, en waar hij bij mij al op de grond stond en ‘mijn’ kijkers al aan het juichen waren, vloog hij bij een collega nog gewoon door de lucht.

Ook van de tienkamp heb ik grote stukken gezien. En ik was echt een beetje kwaad en teleurgesteld toen Eelco het discuswerpen verprutste. En trots toen hij met polsstokhoogspringen weer een beetje terugkrabbelde. Mooi dat hij zich niet van de wijs liet brengen!

Wat ik merkte was – niet héél verrassend, natuurlijk – dat dingen interessanter worden als je je ervoor interesseert. En dat net zoals je emoties kunnen volgen op je houding of je gezichtsuitdrukking, kan interesse ook aandacht volgen.

Toch eens kijken of ik dat inzicht ook een beetje praktisch in kan zetten.

Geplaatst in huis en tuin

Geef een reactie

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Alle berichten
