Adviesaanvraag

image

Nina – ik denk dat mijn pop Nina heet – vindt dat ze al aangekleed is en naar buiten mag. Ik vind van niet. Misschien had ik eerst kleren moeten maken. Voor een baby heb je die ook al in huis voor het kind geboren is. Mijn motor deed het vandaag weer. Gelukkig maar. Een dagje iets ergens neerleggen, je omdraaien en dan geen idee meer hebben waar je het ding gelaten hebt, en bij tijd en wijle alleen nog maar weten dát je iets ergens hebt neergelegd, maar niet eens wat, laat staan wáár, dat is hooguit een dagje leuk. Aan de andere kant betekende het ontwaken uit mijn verdoofde toestand, die ik nog altijd niet verklaren kan, dat ik me realiseerde dat ik noodzakelijk iets moest gaan doen met een adviesaanvraag waar ik me als or-lid over buigen moet. Iets met fusie, dus echt serieus. In de huidige omstandigheden betekent fusie helaas niet: ‘met álle medewerkers van de te fuseren bedrijven samen een nóg veel mooier product maken’. Het betekent onherroepelijk ontslagen. Omdat ik van zulke stukken nogal somber word, heb ik het deze zomer tot nog toe voor me uitgeschoven. Ik vind dat het nu niet meer kan. Het enige stuk dat ik mijn nieuwe mini-vakantie van een week mee naar huis heb genomen is de adviesaanvraag. In de hoop dat de afstand tot mijn werk het me mogelijk maakt er een beetje neutraal naar te kijken. Maar ik heb mezelf wel beloofd dat ik het aan de kant mag schuiven als ik er alleen maar somber van word. Daar is vakantie niet voor bedoeld.

Geplaatst in huis en tuin

Geef een reactie

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Alle berichten
