Fan worden voor dummies

image

Tussen de bedrijven door doe ik nog altijd een poging om sportfan te worden. Ik kan niet zeggen dat het een erg succesvol project is, tot nu toe. Maar hé, ‘mijn’ sporter is voorlopig nog ver buiten Londen aan het trainen. Hij komt pas op 8 of 9 augustus in actie (een geloofwaardige fan zou dat natuurlijk gewoon wéten), en misschien ben ik dan wat verder gevorderd in de Olympische Spelen.

Het helpt niet dat mijn huisgenoten niet in dit project geloven. Met het bloemengedoe hebben ze leren leven, dat ik op willekeurige momenten sport wil zien, en dan ook nog vrij willekeurige sporten, dat gaat er niet in.

Gelukkig heb ik ontdekt dat de website van de NOS me iets van tien streams biedt, en dat ik daar met een half oog naar kan kijken terwijl ik ondertussen nuttige dingen zit te doen. Fan ben ik nog niet, na een middagje met een half oog kijken. Fascinerend vind ik het wel.

Ik bedoel, wanneer kun je live schakelen tussen handboogschieten, gewichtheffen, paardrijden, wildwaterkano,
beachvolleybal en synchroon schoonspringen?

Voor mijn halve oog was vooral het synchroon schoonspringen uitermate geschikt. Dat gaat namelijk snel. Springplank op, springen, klaar. Overigens begrijp ik al niet hoe het mogelijk is dat één mens via allerlei bochten en kronkels níet op z’n buik in het water terechtkomt, maar al helemaal niet dat twee mensen tegelijkertijd zich in dezelfde bochten wringen.

Eén belangrijke ontdekking heb ik al wel gedaan: sport is beter te bekijken zonder inhoudsloos commentaar en zonder types tussendoor die zogenaamd geestige filmpjes laten zien. Leve de livestream – die helpt mij beslist een stap verder in mijn streven.

Geplaatst in een bloem per dag, huis en tuin

Geef een reactie

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Alle berichten
