De bezorgers

image

Van de week overkwam me iets vreemds. Iets heel vreemds, eigenlijk. Wat, immers is de standaardprocedure als je niet thuis bent als het een of andere bedrijf een pakje bij je af wil leveren?

Meestal dumpen ze het dan bij de buren. En als die niet thuis zijn bij hún buren. Of nog een aantal buren verderop. In je brievenbus een melding dat je het op kunt halen. Met een beetje mazzel kun je het adres lezen, anders word je gedwongen her en der in je straat aan te bellen in de hoop dat het een beetje in de buurt was, dat er wél iemand thuis was. Gelukkig hebben wij buren die hun rol als distributiecentrum serieus nemen en pakjes langs komen brengen.

We waren onlangs wel zeer verbaasd dat ook aangetekende post via die route bij ons arriveerde.

Variant twee doet zich over het algemeen voor als je een moeilijk te vervoeren zending krijgt. Niets buren. Gewoon naar het dichtstbijzijnde postagentschap. Het is redelijk onmogelijk om zo’n bezorgdienst ertoe te bewegen het pakket nogmaals te komen brengen, zodat je met iets onhandelbaars achter op de fiets naar huis moet. Ook niet ideaal.

Maandag werd ik opgeschrikt door een voicemailbericht. Of ik contact op wilde nemen met een koerier. Thuis lag een briefje met hetzelfde bericht: bellen maar. Daar ben ik niet zo heel goed in, in bellen. Ruim voor ik moed verzameld had, werd ik gebeld. Wanneer was er iemand thuis de komende week?

Ik hoop zó dat dit door collega-bezorgdiensten wordt overgenomen: de verantwoordelijkheid over het afleveren niet bij willekeurige derden neerleggen, zelf het initiatief houden. Ik was er blij mee.

Overigens ontgaat het me volstrekt waarom consumentenpakketten ijzerenheinig overdag bezorgd worden, maar dat geheel terzijde.

Geplaatst in een bloem per dag, huis en tuin

Geef een reactie

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Alle berichten
