Antwerpen

image

Toen Echtgenoot en ik besloten een weekeindje Antwerpen te ‘doen’, was ons voornaamste doel: niets. Geen verplichtingen, geen dingen die om welke reden dan ook moesten. Ik mag wel zeggen dat dat tot nog toe aardig gelukt is.

We worden natuurlijk aan alle kanten geholpen door het prachtige weer en door het feit dat Antwerpen gewoon een relaxte stad is.

Wat ook helpt is dat ik vorige week trefzeker de minst informatieve gids uit het schap van de boekwinkel heb getrokken. Ik ben over het algemeen redelijk actief in het bestuderen van naslagwerken, opdat er in den vreemde geen tijd verspild wordt. Waarbij ik dan graag aangeef dat ik nooit zo ver ga als Moeder, die ooit in tien dagen álle kerken in Rome had willen bezoeken, wat op een gemiddelde van vijftien kerken per dag en een veto van Vader kwam te staan.

Het was mijn bedoeling het gidsje ’s avonds of op vrijdag nog even te bestuderen, maar dat liep anders. Ik moet toegeven dat we exact weten waar we moeten ‘shoppen’ – het woord alleen al staat me tegen.

We hebben vandaag dus uiterst aangenaam door zonnige straten geslenterd. We hebben uiterst aangenaam op bankjes gezeten. En op terrassen, met koffie of wafels of interessante biertjes.

En we zijn, wat de bedoeling was, geheel los van werkperikelen en nog altijd niet volledig voltooide renovaties. Beter kan eigenlijk niet.

Geplaatst in een bloem per dag, huis en tuin

Geef een reactie

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Alle berichten
