Chaos komt nooit alleen

image

Je hebt van die dagen…

De afgelopen tijd – zeg anderhalf jaar – had ik vooral te maken met één systeem om tekst en plaatjes op onze webpagina’s te krijgen. Voordeel: ik kon zonder het systeem te zien, zonder een computer in de buurt, iemand die er nog nooit mee gewerkt had telefonisch stap voor stap vertellen hoe je dingen aan kon passen. Nadeel: mijn inzicht in de andere systemen werd een tikkeltje roestig.

Als ik dus met zo’n ander systeem te maken had, probeerde ik, meestal met succes, een collega zo gek te krijgen dat hij/zij het klusje voor me klaarde. Recentelijk heb ik een collega omgekocht door hem te beloven koffie voor hem te halen en dat vervolgens gedelegeerd. Althans, een andere collega nam dat van me over. Ik ben dus nogal verwend.

Maar vandaag waren, wegens ziekte en vakantie en andere banen diegenen die ik meestal voor mijn karretje spande, er niet. En was ik tenminste voor één systeem eigenlijk de meest deskundige. Juist.

Tel daarbij op een door een collega-met-vakantie slecht overgedragen of door mij slecht begrepen project, het gegeven dat ik morgen precies twee uren op mijn werkdag nog niet volgepland heb, mijn (ahum) uiterst gelijkmatige karakter en enorme stressbestendigheid,  en je hebt een succes-verzekerd-recept voor chaos.

Van chaos word ik uitermate luidruchtig word en zo nu en dan uit ik de behoefte om iets stuk te gooien. Maar eigenlijk ben ik er dol op. Geen betere dag dag dan eentje waarop ik krasse besluiten mag nemen, creatieve uitwegen uit de zooi mag zoeken en aan het eind van de dag alles weer op z’n pootjes terecht zie komen.

Van dat laatste is vandaag jammer genoeg nog geen sprake. Dat komt morgen vast goed. In die twee uur die ik nog heb…

(Omdat ik iets van de chaos verwachtte heb ik m’n bloem vanmorgen al gevouwen – dat niemand denkt dat me dát lukt, als alles om me heen stormt, rustig zitten origami-en. Dat zou bovenmenselijk zijn.)

Geplaatst in een bloem per dag, huis en tuin

Geef een reactie

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Alle berichten
